KA219 ikasle elkar trukaketa proiektuaren bilera Turkian

• Apirila 2018 |

50 ikasle eta irakasle baino gehiago elkartu ginen Istanbul (Turkia). Zubiri Manteoko ikasleak beraiek eginiko enpresa plana aurkeztu zuten Kroazia, Errumania, Letonia eta Turkiako proiektuko kideei.

KA2 proiektuen aurkezpena Tknikan

• Apirila 2018 |

KA2 proiektuen aurkezpenak egin ziren Tknikan “Young people entrepreneurship skill development possibilities” proiektua aurkeztua izan zen.

Ikusi dokumentua.

Proiektuaren workshop-a

• Abendua 2017 |

“Young people entrepreneurship skill development possibilities” proiektuaren Workshop-a eta plataformaren promozioa.

International Project meeting Rumanian

• Azaroa 2017 |

Bigarren nazioarteko proiektuaren bilera Rumaniako Ramnicu Valcea-an izan zen.

Enpresa simulaturako plangintzan lanean

• Iraila 2017 |

Lan merkatuaren ikerketa egiten ari dira gure ikasleak eta enpresa simulatua garatzen.

Young people entrepreneurship skills development possibilities

2015-1-LV01-KA219-013417

Partners: Valka Gymnasium (Latvia), Zubiri-Manteo (Basque Country), Srednaja Skola Matije Antuna Reljkovica (Croatia), Colegiul Energetic (Romania), Hov Alemdag Tunc Capa Anadolu Lisesi (Turkey)

Description:

Nowadays, it is essential to find transition from learning facts to acquiring real life skills which will prepare young people for life and motivate to study.

The schools involved in the project have different experience in developing young people entrepreneurial skills and in approaches to career education.

The schools work together on a cooperation model: school – municipality council – entrepreneurs. An important aspect – students while participating in project activities investigate entrepreneurship environment and job market.

The project intends to involve all subject teachers, not only economics and social science teachers, as entrepreneurial skills are developed in various situations and every teacher can contribute.

The main result – informal study tool – learning platform on Moodle with a certification possibility “Young people, Entrepreneurship skill development possibilities”.

Study materials will be available in 6 languages – Latvian, Spanish, Romanian, Turkish, Croatian and English.

www.epps.lv