KA219 reunión de proyecto y movilidad de estudiantes en Turquía

• Abril 2018 |

Más de 50 estudiantes y profesores nos reunimos en Estambul (Turquía), dentro del proyecto KA219. Nuestro alumnado de Zubiri Manteo presentaron su plan de negocio y recibieron los certificados de los cursos realizados en Moodle a los socios de Croacia, Letonia, Rumanía y Turquía.

Presentación de proyectos KA2 en Tknika

• Abril 2018 |

Presentación de Proyectos KA2 en Tknika. Nuestro proyecto “Young people entrepreneurship skill development possibilities” fue presentado y recogido en el folleto de proyectos europeos de Euskadi.

Ver documento.

Workshop del proyecto

• Diciembre 2017 |

Workshop del proyecto “Young people entrepreneurship skill development possibilities” y la promoción de la plataforma.

International Project meeting en Rumanía

• Noviembre 2017 |

La segunda reunión transnacional se realizó en Ramnicu Valcea en Rumanía.

Trabajando en la empresa la simulada

• Septiembre 2017 |

Nuestros alumnos/as realizando la investigación del mercado local para la empresa simulada.

Young people entrepreneurship skills development possibilities

2015-1-LV01-KA219-013417

Partners: Valka Gymnasium (Latvia), Zubiri-Manteo (Basque Country), Srednaja Skola Matije Antuna Reljkovica (Croatia), Colegiul Energetic (Romania), Hov Alemdag Tunc Capa Anadolu Lisesi (Turkey)

Description:

Nowadays, it is essential to find transition from learning facts to acquiring real life skills which will prepare young people for life and motivate to study.

The schools involved in the project have different experience in developing young people entrepreneurial skills and in approaches to career education.

The schools work together on a cooperation model: school – municipality council – entrepreneurs. An important aspect – students while participating in project activities investigate entrepreneurship environment and job market.

The project intends to involve all subject teachers, not only economics and social science teachers, as entrepreneurial skills are developed in various situations and every teacher can contribute.

The main result – informal study tool – learning platform on Moodle with a certification possibility “Young people, Entrepreneurship skill development possibilities”.

Study materials will be available in 6 languages – Latvian, Spanish, Romanian, Turkish, Croatian and English.

www.epps.lv